Vernieuwde identiteit en positionering
Zuidberg
Positionering. Story. Slogan. Internal branding. Online event.
Zuidberg was op zoek naar een creatief concept en een slogan. Een vraag waar veel meer achter zit, want hoe laat je zien wie je echt bent, waar je voor staat en hoe je je onderscheidt in de markt? Samen met Zuidberg doorliep JEEN een positioneringstraject om te komen tot een story en pay-off. In een spectaculair introductie-event brachten we de positionering tot leven bij de medewerkers.


Ambitie
Zuidberg, familiebedrijf uit Ens is gespecialiseerd in de productie van PTO’s, fronthefsystemen en specialistische staalonderdelen voor trekkerfabrikanten en industrie. Het bedrijf wilde een sterkere marktpositie, betere herkenbaarheid en meer onderscheid ten opzichte van concurrenten om haar marktpositie te versterken.
Aanpak
JEEN voerde een interactief positioneringstraject uit dat begon met interviews met medewerkers én afnemers van Zuidberg om het imago en de identiteit van Zuidberg te onderzoeken. In combinatie met een concurrentieonderzoek leidde dat tot een vernieuwde merkidentiteit, heldere kernwaarden, een story en de pay-off: PERFORMANCE PIONEERS.
Al snel kwam de volgende vraag, want hoe delen we dit met onze collega’s, zodat iedereen de pay-off en waarden voelt en doorleeft? Dat vroeg om een groots evenement, maar in corona-tijd is dat geen vanzelfsprekendheid. Het werd een spectaculair online event, te volgen via een livestream. JEEN nam de volledige organisatie op zich, in nauwe samenwerking met Zuidberg. Vanaf idee, plan van aanpak en script en productie van communicatiemiddelen, tot aan de uitvoering van de live stream. Met een groots, succesvol event als passende afsluiting en ontlading.

Dorien
de Leest

Gijs
Gjaltema
