Meester Affineurs
Branding, ontwerp, copy lancering
Branding. Ontwerp. Copy.
Een uniek, ietwat ‘tegendraads’ assortiment kaasspecialiteiten van Nederlandse bodem. Bijzondere kazen met een natuurkorst, met een eigen smaak, eigen productiewijze en eigen karakter. Dat is Meester Affineurs, de nieuwste productlijn van Kaashandel Remijn. JEEN zorgde voor de branding, ontwerp en copy voor de lancering.
Geen straf, veertien bijzondere kazen in de markt zetten. Want daarvoor moet je ze natuurlijk wel eerst proeven! Een uitgebreide proeverij was dan ook een van de eerste stappen in de branding van Meester Affineurs. Niet alleen om de bijzondere smaken te leren kennen, maar vooral ook voor de verhalen achter de kazen. De verhalen van bijzondere boeren, bijzondere koeienrassen en bijzondere smaakcombinaties.
Het was de ideale basis voor een beeldconcept en veertien ‘kaasverhalen’: een creative story voor elk van de kazen. Ze werden gedrukt in een stijlvol, herkenbaar kaaspaspoort om de consument op weg te helpen bij hun keuze in de kaasspeciaalzaak. Vakmanschap, en dat gewoon uit Nederland!