Kennis bijspijkeren
met de KNZ Class
Branding. Content. Video. Online. Social media.
Heb jij alle afleveringen van KNZ Class al gezien? Een online videoserie is een goede én leuke manier om de aandacht van je volgers vast te houden en kennis te delen. Ideaal dus om de merkbekendheid van KNZ als expert op het gebied van likstenen uit te bouwen.
Ambitie
KNZ wil met haar likstenen de markt in én buiten Europa veroveren. Online kanalen als de website en social media spelen hierbij een belangrijke rol en moeten zorgen voor meer merkbekendheid, zichtbaarheid bij de doelgroep en loyale klanten. Met originele content wil KNZ dit bereiken en zichzelf neerzetten als dé expert op het gebied van zout- en mineralenlikstenen voor dieren.
Aanpak
Hoe creëren we originele online content waarmee we niet alleen aan de wereldwijde merkbekendheid van KNZ werken, maar ook de expertise van KNZ benadrukken? Welke behoeften hebben onze volgers op social media en met welke content houden we hen geboeid? Een brainstorm met die vragen in ons achterhoofd resulteerde in de videoserie KNZ Class. Een online videoserie van 6 afleveringen, waarin KNZ-expert Roy kijkers bijspijkert over likstenen.
Sleutelwoorden voor de video’s zijn herkenbaarheid, authenticiteit en kennis. De video’s zijn daarom allemaal opgenomen op hetzelfde Nederlandse boerenerf. Met dezelfde landelijke aankleding en dezelfde expert die met een licht Twentse tongval al zijn kennis over zout en mineralen deelt. Een setting die past bij de oorsprong van KNZ, maar ook slim gebruik maakt van de wereldwijde reputatie van Nederland als koploper in de veehouderij.
Samen met de inhoudelijke experts én marketingprofessionals van KNZ werkten we zes scripts uit. Iedere aflevering gaat in op een andere vraag op het gebied van zout- en mineralenvoorziening, maar de focus ligt altijd op Roy en zijn expertise. Iedere twee weken werden eerst de Nederlandse volgers van KNZ op Facebook en YouTube op een nieuwe editie getrakteerd, net als de bezoekers van de Nederlandse KNZ-site. Ondertiteld in zes talen, rolden we de serie vervolgens uit in de focuslanden van KNZ wereldwijd. Met Facebook-campagnes per land zorgen we voor een breder bereik, om wereldwijd zoveel mogelijk veehouders kennis te laten maken met KNZ Class.