Online campagne
introductie Farmote
Farmote is een innovatieve app voor grip op je graslandmanagement.
Ontwikkeld in Nieuw-Zeeland en sinds 2023 ook op de Nederlandse markt.

Ambitie
Voor de introductie in Nederland zocht Farmote 30 boeren die als eerste aan de slag willen met de app en bijdragen aan de ontwikkeling ervan. Farmote vroeg JEEN om een online campagne te ontwikkelen om dit te bereiken.
Aanpak
Voor de introductie van Farmote wilden we een specifieke doelgroep aanspreken. Voorlopers op het gebied van graslandmanagement, die openstaan voor nieuwe ideeën en technologische oplossingen. Om juist die veehouders aan te spreken, ontwikkelden we het concept ‘Graslandpioniers’. Dit concept maakt meteen duidelijk wie we zoeken en schept de juiste verwachtingen. Bij dit concept past ook een vernieuwende, opvallende uitstraling. We kozen bewust voor een campagnestijl waarin juist niet het gras centraal staat, maar de innovatieve graslandpionier. Bovendien oogt het lekker fris door het Farmote-roze en sluit de moodboard-stijl aan bij het ontwikkelingsstadium van Farmote.
Op basis van dit concept richtten we een 6-weken durende campagne in op social media, specifiek getarget op melkveehouders in de juiste regio’s en met een duidelijke oproep: Ben jij onze graslandpionier? Daar wil je bij horen, als innovatieve veehouder! En dat blijkt. In no time had Farmote de 30 graslandpioniers én een flinke lijst met kandidaten voor de volgende stadia.

Margje
de Graaff

Annemieke
Kok
