STEKETEE
Positionering. Concept. Branding. Huisstijl. Website. Social media.
Machinefabriek Steketee is één van de meest toonaangevende Nederlandse bedrijven op het gebied van onkruidbestrijdingstechnologie. Het bedrijf maakt deel uit van het familiebedrijf LEMKEN. Sinds 2007 ligt de focus van Steketee op intelligente cameratechnologie met plantherkenning en automatische stuursystemen.
Ambitie
Steketee draagt met haar focus op mechanische onkruidbestrijding bij aan de transitie naar een evenwichtige en duurzame landbouw. Steketee creëert ruimte om te groeien voor zowel de gewassen als agrarische ondernemers. Deze ambitie moet JEEN vertalen naar een nieuwe positionering en branding-lijn.
Aanpak
JEEN heeft Steketee geholpen met haar nieuwe positionering. Met de nieuw ontwikkelde pay-off “Space to grow” draagt Steketee haar verhaal en missie uit. JEEN heeft op basis van bestaande elementen een nieuwe huisstijl voor Steketee ontwikkeld, het logo gemoderniseerd en een aantal herkenbare en moderne visuals ontwikkeld. Al deze elementen komen samen in de nieuwe website www.steketee.com. Met een communicatie- en brandingscampagne hebben we zowel online als offline de nieuwe positionering gelanceerd op de Agritechnica in 2019. Hiervoor hebben we ook verschillende standmaterialen, de merchandise en de bedrijfskleding ontworpen.