de bodem
scheurkalender

dagelijkse inspiratie voor boeren

samenwerking BO Akkerbouw, Wageningen University & Research, Deltaplan Agrarisch Waterbeheer en jeen.

Bewustwording. Contentmarketing. Crossmediaal. Verduurzaming landbouw.

De bodem onder een succesvolle landbouw? De bodem natuurlijk! Het belang van een gezonde bodem is steeds meer algemeen bekend, maar veranderingen gaan langzaam en zijn moeilijk zichtbaar met het blote oog. De Bodemscheurkalender zorgt dat de bodem toch iedere dag op het netvlies staat bij akkerbouwers en veehouders. JEEN ontwikkelde de kalender samen met BO Akkerbouw, Wageningen University & Research en Deltaplan Agrarisch Waterbeheer.

Bodemscheurkalender_Mockup-1-kopie-e1669033774642
Bodemscheurkalender

Ambitie

Akkerbouwers en melkveehouders bewust maken van het belang van een gezonde bodem én ze inspireren om zelf aan de slag te gaan voor een betere bodem.

Aanpak

Bodembewustzijn is in het belang van de hele agrarische sector, en is iets wat bij veel van de opdrachtgevers en partners van JEEN regelmatig op de agenda staat. Daardoor ontstond bij JEEN het idee voor een scheurkalender: de uitgelezen manier om iedere dag bij de doelgroep onder de aandacht te komen. Dit idee bleek zelfs eerder al geopperd door Thea van Beers van BO Akkerbouw partner Agrifirm. Al gauw bleek dat meer partijen in de markt net zo enthousiast over het idee waren als wij, en zo ontstond een mooie samenwerking. Samen met BO Akkerbouw, Wageningen University & Research en Deltaplan Agrarisch Waterbeheer gingen we aan de slag om de inhoudelijke basis te leggen. Aan onze partners de taak om de inhoud in te brengen, voor JEEN de rol om die inhoud te vertalen tot een boeiend en toegankelijk geheel met de juiste mix van weetjes, feiten, kwisjes en foto’s. Soms verdiepend, de andere dag luchtig. Soms informatief, soms interactief. En met QR-codes ook een koppeling naar achterliggende bronnen of de website www.bodemscheurkalender.nl.

Eind november viel de Bodemscheurkalender, met 365 dagen inspiratie van en voor eigen bodem, in de bus bij de Nederlandse veehouders en akkerbouwers.

Met de kennis en steun van DAW, WUR en BO Akkerbouw is de productie mogelijk gemaakt die rond de cadeau tijd december bij alle boeren in de bus is bezorgd. 

Gijs

Gijs
Gjaltema

Janneke_500x500_RGB

Janneke
ten Brakel

Regine

Regine
Mateman

Bekijk meer cases