Ontdek de geit

Strategie. Concept. Contentcreatie. Huisstijl. Online. Social media. Productpromotie. Sectorpromotie. Activatie.

De melkgeitensector is een jonge, ambitieuze sector die streeft naar een toekomstbestendige en verantwoorde manier van voedselproductie. De sector naar transparantie, ook over onderwerpen die uitdagingen vormen. De Duurzame GeitenZuivelKeten heeft als doel de goede reputatie en duurzame groei van de sector te waarborgen.

JEEN_sectorpromotie_ontdek_de_geit_boer_Frank
Ontdek de geit A4 Flyer_JEEN

Ambitie

Veel consumenten zijn nog onbekend met zowel de geitenhouderij als de geitenzuivelproducten. Dat moet veranderen aldus de DGZK. De producten zijn lekker, gezond en een tikkeltje eigenwijs. Aan de slag dus met het creëren van meer bekendheid van de sector (geiten, geitenhouders, producten, bedrijfsvoering, DGZK) onder de doelgroepen (consumenten, belangenorganisaties, bloggers en journalisten).

Aanpak

JEEN ontwikkelde het campagneconcept ‘Ontdek de Geit’. We kozen voor een geïntegreerde aanpak waarin productpromotie en sectorpromotie elkaar ondersteunen en waarin ondernemers uit de sector zelf een centrale rol spelen. Het concept ‘Ontdek de geit’ ondersteunt melkgeitenhouders bij communicatie richting geïnteresseerde consumenten en burgers. Dat gebeurt met behulp van een website en een toolkit die geitenhouders en zuivelaars kunnen inzetten bij open dagen. Op de website en social media kanalen van Ontdek de geit enthousiasmeren we consumenten met lekkere recepten met geitenzuivel, leuke nieuwtjes, interessante interviews en mooie foto's en video’s.

Sjoerd

Sjoerd
Jochems

Gerian

Gerian
van der Molen

Liz

Liz
Roelofs

Marcel

Marcel
Enderink

Eline

Eline
van de Westeringh

Bekijk meer cases