Het online Meat Café

Een digitale netwerkborrel

Online. Evenement. Draaiboek. Trailer.

De traditionele afsluiting van het jaar met een netwerkborrel zat er in 2020 helaas even niet in voor COV. Of toch wel? De online netwerkborrel deed nauwelijks onder voor het échte Meat Café. Inclusief levendige discussie aan de stamtafel, informele interactie met bezoekers én een lekkere borrelplank. Alsof je er live bij was.

JEEN - Online Meat Cafe van de COV 2
JEEN - Online Meat Cafe van de COV

Ambitie

Ieder jaar sluit de COV het jaar af met een besloten netwerkborrel waar interessante sprekers aanwezig zijn en er gediscussieerd wordt over een actueel thema rondom vlees. Nu dit evenement vanwege Corona niet door kon gaan, zocht de COV een waardig alternatief dat de genodigden niet zomaar aan zich voorbij zouden laten gaan.

Aanpak

Vlekkeloze techniek, beleving, sfeer en interactie én een goede communicatie vooraf. Wat ons betreft zijn het absolute voorwaarden voor een geslaagd online event. Dat vraagt om een strakke organisatie én een goed concept. 

Draaiboek, locatie, techniek, sprekers: check. Maar dan blijft het spannend wie er daadwerkelijk inlogt vanuit de huiskamer. Een prikkelende videotrailer en het borrelpakket dat alle genodigden kort voor het event thuis ontvingen (lekker, sfeerverhogend, én een goede reminder) moesten de genodigden over de streep trekken. Met succes. Tachtig bezoekers deden op 3 december mee aan het Meat Café met thema ‘Een reële vleesprijs’.

In de studio, een locatie met allure, zaten de sprekers aan tafel met een dagvoorzitter. Om hen heen grote schermen met alle tachtig deelnemers in beeld. Als bezoeker was je er dus letterlijk bij en kon je ook je bijdrage leveren. Regelmatig werd de mening van het publiek gevraagd met stellingen, waar deelnemers op konden reageren met de rode en groene stemkaarten uit het borrelpakket. De combinatie van deze informele interactie, de inhoudelijke discussie, boeiende sprekers én deelnemers en de indrukwekkende setting zorgden voor een online netwerkborrel met impact.

“Zeer goed samengewerkt met het enthousiaste team van JEEN; gedreven van de creatieve ideeën tot de praktische uitvoering van ons complete, succesvolle online Meat café.”

Jort Heijmans, communicatiemanager COV

Liz

Liz
Roelofs

Gijs

Gijs
Gjaltema

Eline

Eline
van de Westeringh

Bekijk meer cases