10.000 staarten voor Agrifirm

actiecampagne 1inMelk

Concept. Actiecampagne. Leadgeneratie. Crossmediaal. UTM Tracking. Marketing Automation Tool.

Hoe maak je alle melkveehouders van Nederland duidelijk dat ze bij jou moeten zijn voor één brok kennis en een beter rendement? Die vraag legde Agrifirm bij JEEN neer met een duidelijke ambitie: 10.000 staarten erbij. Samen ontwikkelden we een opvallende crossmediale salescampagne om nieuwe klanten en afzet te winnen met krachtige incentives: gratis advies en kans op een bulkwagen voer.

JEEN actiecampagne 1inMelk
JEEN actiecampagne 1inMelk2

Ambitie

Agrifirm klopte bij ons aan met een duidelijke commerciële doelstelling: 10.00 staarten erbij. Oftewel, de afzet uitbreiden met 10.000 koeien bij nieuwe of bestaande klanten. Dat was echter niet de enige ambitie. Agrifirm heeft kennis en expertise in huis op het gebied van voeding, ruwvoerteelt, veemanagement en bedrijfsontwikkeling en wil dit aanbod verpakken in één heldere, krachtige boodschap.

Aanpak

JEEN ontwikkelde eerder het concept 1inMELK voor Agrifirm. Een goede basis om op verder te bouwen en de belofte van Agrifirm te vertalen in een heldere en inspirerende verhaallijn en een opvallend visueel concept. 

Dit was de basis voor een actiecampagne, online en offline, waarbij veehouders gratis advies konden aanvragen én kans maakten op een bulkwagen voer. Via Google display, Google search, social media, direct mailings en online en offline advertising in de agrarische media daagden we veehouders uit om de speciaal ontwikkelde actiepagina met adviesvouchers te bezoeken. Gewapend met een waaier met diezelfde vouchers, droegen ook de adviseurs hun steentje bij.

JEEN richtte een datadashboard in om met gebruik van UTM-tracking realtime te volgen hoeveel veehouders zich aanmeldde, voor welk product en hoe ze op de actiepagina terecht waren gekomen. De inzichten uit fase 1 waren de basis voor de inrichting van de tweede fase van de campagne. En met succes. De actie leverde veel aandacht en reacties op voor Agrifirm. En die 10.000 staarten? Die zijn ruimschoots binnengehaald.

“Veel waardering voor de snelheid en doelmatigheid waarmee we in een fijne samenwerking een uiterst effectieve campagne hebben neergezet.”

Timo Weda, Transitiemanager Agrifirm Rundvee

Colinda

Colinda
Bos

Simone

Simone
Uijttewaal

Gijs

Gijs
Gjaltema

Sjoerd

Sjoerd
Jochems

Marcel

Marcel
Enderink

Regine

Regine
Mateman

Bekijk meer cases