slimme boeren gezocht

leadgeneratie Exlan Advies

Concept. Actiecampagne. Leadgeneratie. Crossmediaal. UTM Tracking.

Hoe komen we bij 100 boeren aan tafel? Dat was de vraag van Exlan Advies, dochteronderneming van Agrifirm. Exlan heeft een breed pakket aan diensten en producten om ondernemers verder te helpen met bedrijfsvraagstukken. Best zware kost. Met een opvallende DM-campagne zorgde JEEN dat de puzzelstukjes op hun plek vielen.

Mockup puzzel
Slimme boer z-card
Bedrijfsontwikkeling

Ambitie

Doel van de actie was om 100 leads te genereren. Leads zijn in dit geval boeren die een afspraak maken met een Exlan adviseur om verder te praten over een onderwerp dat speelt op hun bedrijf.

Aanpak

Startpunt van de actie was een striptekening, die op een speelse en verhalende manier alle producten en diensten van Exlan laat zien. Een echte eyecatcher, maar niet direct en incentive om een gesprek aan te vragen. JEEN liet daarom een 1.000 stukjes legpuzzel maken van de illustratie. De doelgroep ontving een envelop met 5 puzzelstukjes. Om de puzzel compleet te maken, konden ze een afspraak maken met een Exlan adviseur. Tijdens het gesprek gingen ze samen aan de slag met de puzzel van de bedrijfsvoering, én kregen ze de exclusieve doos met 1.000 stukjes in handen. Bovendien schoof de adviseur aan tafel met een productwaaier en Z-card in lijn met de illustratie, belangrijke tools om de interne doelgroep te ondersteunen én te activeren.

 

Voor het inplannen van de afspraak ontwierp en bouwde JEEN een interactieve landingspagina waar de illustratie tot leven kwam. Wie liever de traditionele aanpak koos, kon gebruik maken van de klassieke antwoordkaart. Zowel online als per post stroomden de aanvragen binnen en al snel moest Exlan alle zeilen bijzetten om het aantal leads bij te benen.

“Het was een dynamisch project en soms echt een puzzel, onder andere door de strakke planning. Maar door snel schakelen met JEEN en door JEEN en een fijne samenwerking hebben wij alle deadlines gehaald. En een top resultaat behaald: we mochten 140 keukentafelgesprekken inplannen. We gaan zeker een vervolg geven aan deze actie.”

Petra Donders, projectmanager Agrifirm Exlan Advies

Gijs

Gijs
Gjaltema

Debbie

Debbie
Arens

Jeanette

Jeanette
Hengeveld

Colinda

Colinda
Bos-van Ekris

Marcel

Marcel
Enderink

Bekijk meer cases