THE NEW HATCHCARE
Introductiecampagne HatchTech Incubation Technologies
Branding. Campagne. Concept. Copy.
De HatchCare is het paradepaardje van HatchTech Incubation Technologies. Als je dan een vernieuwde versie introduceert die nog beter en innovatiever is, laat je dat niet stilletjes voorbij gaan. Dat vraagt om een ijzersterke introductiecampagne. Meteen de perfecte gelegenheid om de door JEEN gecreëerde communicatiestrategie in de praktijk te brengen!
Ambitie
De nieuwe HatchCare ís ambitie. De innovatie staat symbool voor alles waar HatchTech Incubation Technologies voor staat. Vernieuwend, het resultaat van een zorgvuldig ontwikkelproces door gedreven medewerkers en ongeëvenaard op het gebied van zowel dierenwelzijn als bedrijfsresultaat. Met de introductie wil HatchTech laten zien waar ze voor staan en hoe ze de lat steeds hoger leggen. Voor zichzelf, de sector en de concurrentie.
Aanpak
Al voor de introductie van de nieuwe HatchCare, ging JEEN samen met HatchTech aan de slag met een vernieuwde positionering en communicatiestrategie. In interviews met de medewerkers en klanten van HatchTech leerden we een bedrijf kennen waar de mensen het echte verschil maken. Innovatie en kwaliteit stonden al voorop, maar om nog meer autoriteit en marktleiderschap uit te stralen breidden wij het uit met persoonlijke waarden, co-creatie en kennisdeling.
Met die uitgangspunten in ons achterhoofd, beten we ons vast in de nieuwe HatchCare. In sessies met de experts van HatchTech ontdekten we dat de HatchCare veel meer is dan een product. HatchCare is een begrip. HatchCare is een oplossing. Iedereen in de sector weet dat HatchCare staat voor vroege voeding, schoon water en dito lucht én onovertroffen prestaties. HatchCare is een gevestigd merk, en daar plak je dus geen nieuwe naam op. De nieuwe HatchCare is dus ook precies dat: The New HatchCare. Ultimate performance, ultimate welfare. Twee thema’s die soms moeilijk verenigbaar lijken, maar die bij de HatchCare juist perfect hand in hand gaan.
De hoofdrolspelers in deze campagne zijn de mensen die aan de wieg van de nieuwe HatchCare stonden: de mensen van HatchTech zelf. We fotografeerden ze in hun privésfeer om te laten zien hoe de mensen van HatchTech er zelfs in hun vrije tijd van doordrongen zijn dat je alleen met het allerbeste materiaal de allerbeste prestaties kunt leveren. Ook op het sportveld of achter de BBQ. Een verrassend beeld, in een sector waar overwegend kuikens en machines in beeld worden gebracht. Het zorgde voor een spannende opbouw van de campagne, via dezelfde gezichten in hun werksetting naar de nieuwe HatchCare. Een opbouw die leidde naar de VIV Europe in mei 2022, waar onder internationale belangstelling het lint voor de nieuwe HatchCare werd doorgeknipt.