Inspirerend positioneringstraject

Vertify

Positionering. Naamsverandering. Branding. Huisstijl. Website.

Een nieuwe naam die recht doet aan onze internationale ambities, en een bijbehorende uitstraling. Uit die vraag ontstond Vertify. Al meer dan veertig jaar dé proeftuin voor de internationale land- en tuinbouw. 

Een schat aan ervaring, opgebouwd hier in Nederland, in het hart van de wereldwijde agrarische top. Voorheen deed Vertify dit onder de gevestigde naam ‘Proeftuin Zwaagdijk’. Met het oog op de ontwikkelingen in het bedrijf en internationale ambities was de proeftuin toe aan een nieuwe naam en uitstraling.

Vertify-new-website-JEEN
Vertify-new-logo-JEEN
vertify-auto

Ambitie

Proeftuin Zwaagdijk was een gevestigde naam in onderzoek, demonstratie en kennisuitwisseling voor de tuin- en akkerbouw. Een gevestigde naam, maar één die geen recht deed aan de ontwikkelingen binnen het bedrijf en de internationale ambities. Tijd voor een nieuwe naam en een vernieuwde positionering.

Aanpak

Een naamsverandering aangaan is een spannend traject voor een organisatie. JEEN nam Vertify daarom mee in alle stappen van deze weg. We spraken uitgebreid met werknemers én klanten. Om ze mee te nemen in het proces, en om tot de kernwaarden van het bedrijf te komen. Dat bood een stevige basis voor de creatie van een passende naam en logo. 

Het was geen verrassing dat zowel groen en vergroenen, als onderzoek en duiding een belangrijke rol bleken te spelen in de identiteit van de proeftuin. Met deze uitgangspunten doken wij vol enthousiasme onze brainstormsessies in. Om daar tussendoor regelmatig weer uit te komen met verschillende uitersten in woord en beeld. Samen met de klant hebben we die getrechterd tot een naam die tegelijk verrassend is en tegelijkertijd de organisatie past als gegoten. Vertify staat voor groen (vert) en vergroenen en voor verify: verifiëren, toetsen en duiden.

Bij die naam hoorde ook een nieuw logo en huisstijl. In korte tijd hebben we die doorgetrokken in alle huisstijlmiddelen. Van website en corporate video, tot briefpapier en nieuwe houten kratten.

"Niet alleen het traject van de nieuwe naam en huisstijl was spannend, ook de deadline voor de launch van alle communicatie was uitdagend. Het team van JEEN heeft dit perfect met ons opgepakt en tot een succesvolle introductie gebracht."

Jessica Biermann

Marketing Communicatie Specialist

Gijs

Gijs
Gjaltema

Colinda

Colinda
Bos-van Ekris

Sjoerd

Sjoerd
Jochems

Marcel

Marcel
Enderink

Liz

Liz
Roelofs

Jeanette

Jeanette
Hengeveld

Bekijk meer cases