Infanteriestraat 120
6822 NJ Arnhem
T 026 324 11 20
info@jeen.nl
Suprasel Organic

Suprasel Organic

AkzoNobel Salt Specialties ontwikkelt en verkoopt onder het merk Suprasel zout voor de voedingsindustrie. Voor de introductie van de nieuwe productvariant Suprasel Organic ontwikkelde JEEN het communicatieconcept.

 

Sanne van Zanen werkt bij JEEN

Meer weten?

Sanne van Zanen | sanne@jeen.nl | 0611354712

Zout voor toepassing in voedingsmiddelen bevat standaard een “anti-caking agent”, een toevoeging die het klonteren van het product bij opslag, transport en verwerking tegengaat. Dit is van belang voor een efficiënte productie van bijvoorbeeld rood, vlees en snacks.
 

JEEN - <?php echo $node->title;?>
“JEEN served us very well, both in the conceptual process and in the professional execution”
Benoit Hurtel, global product manager food industry bij AkzoNobel Salt Specialties

Alternatief
De standaard toevoeging is een chemische stof die voor de productie van biologische voedingsmiddelen minder geschikt is. AkzoNobel ontwikkelde een alternatief, dat wordt gewonnen bij de productie van wijn. Dit natuurlijke product is volledig biologisch afbreekbaar en vrij van chemische toevoegingen. En het zorgt ervoor dat het zout niet klontert.

100%
Onder de naam Suprasel Organic introduceerde AkzoNobel begin 2017 het nieuwe product op de beurs Grüne Woche in Berlijn. In de communicatie staat het beeld van een zelfbewuste, jonge consument centraal, die aangeeft dat ze geen concessies wil doen als het gaat om biologisch voedsel: “When I choose organic…. I expect 100% organic”. Een opvallende combinatie van beeld en tekst, waarin productontwikkelaars in de voedingsindustrie de actuele vraag van hun doelgroep herkennen.

Beurs, brochure, popcorn
Het concept kreeg op de beurs in Berlijn gestalte in de vorm van een opvallende beursstand, een brochure met de voordelen van het product en een aansprekende beursactie. Op de stand maakten medewerkers van AkzoNobel ter plekke popcorn met “organisch zout” klaar voor bezoekers. Geïnteresseerden kregen een zakje mee, inclusief een snufje van het nieuwe zout. Om ook thuis te kunnen ervaren dat biologisch pas echt biologisch is als het 100% biologisch is. Benoit Hurtel, global product manager food industry bij AkzoNobel Salt Specialties: “Our storyline and brand promise for the organic food business has been visualized in an original and unique way. JEEN served us very well, both in the conceptual process and in the professional execution.”

 
Afstudeeronderzoek bij JEEN

In de huidige maatschappij, waarin burgers dierenwelzijn steeds belangrijker vinden en consumenten steeds kritischer zijn, komt het geregeld voor dat een organisatie campagne voert tegen de gang van zaken in de intensieve veehouderij. 'Biggensterfte' is nu het voorbeeld, vorig jaar was het de plofkip en wat is het volgende? Het agenderen van deze ‘issues’ door een NGO heeft tot gevolg dat het maatschappelijk draagvlak van een sector, in dit geval de varkenshouderij, steeds meer afbrokkelt." data-share-imageurl="">

Agri & food zijn onmisbaar voor ons leven.
Wereldwijd in bedrijf, elke dag op ons bord.
Dat verdient een goed verhaal.

Meer weten? Bel ons op 026 3241 120 en vraag naar Gijs Gjaltema (gijs@jeen.nl) of Jeen Akkerman (jeen@jeen.nl).