
I will take the salt I need
KNZ is het merk van AkzoNobel voor zout in de dierlijke sector. Likstenen van de hoogste kwaliteit vacuümzout en met essentiële mineralen, zorgen ervoor dat elk dier precies die hoeveelheid binnen krijgt die het nodig heeft. Een beproefd concept, dat JEEN voorziet van een nieuw fundament en dito uitstraling.
Om de communicatie van het merk KNZ een nieuwe basis te geven, startten we met de ontwikkeling van een nieuw verhaal, de brandstory. Onder de titel “A salty story about an essential ingredient” vertelt een koe hoe belangrijk zout is voor haar gezondheid en voor een hoge melkproductie.
“De mensen van JEEN hebben de essentie van het merk KNZ goed weten te verwoorden in de nieuwe brandstory.”
De natuur
Dat de koe zelf aan het woord komt, is geen toeval. Immers, de liksteen is bij uitstek de methode die ervoor zorgt dat zij zelf haar zout-inname kan regelen. De natuur heeft de oplossing: zolang er zout beschikbaar is, neemt de koe precies wat ze nodig heeft. En dat geldt ook voor geiten, schapen en dieren in het wild.
Nieuw jasje
Voor de diverse doelgroepen, veehouders en natuurbeschermers/jagers, ontwikkelden we specifieke leaflets, gebaseerd op de brandstory. Ook de verpakking van het zout kreeg een facelift en de beurspresentatie van KNZ op de internationale beurs Eurotier pasten we aan. Zo maken we samen met de mensen van AkzoNobel een nieuw jasje voor een bekend en gerenommeerd product. Zodat elke koe kan nemen wat ze nodig heeft.
Opdrachtgever Mark Nooijen, product manager Agri bij AkzoNobel: "De mensen van JEEN hebben de essentie van het merk KNZ goed weten te verwoorden in de nieuwe brandstory. Dat is een goed richtsnoer bij alle communicatie die we samen ontwikkelen voor het merk KNZ.”