Infanteriestraat 120
6822 NJ Arnhem
T 026 324 11 20
info@jeen.nl
Het inspirerende verhaal van start-up Anoxia

Het inspirerende verhaal van start-up Anoxia

Anoxia richt zich als start-up onderneming op de ontwikkeling van een nieuwe methode voor het verantwoord beëindigen van het leven van dieren in de veehouderij. JEEN ondersteunt de onderneming bij de introductie van hun nieuwe methode in Nederland en Duitsland met doeltreffende communicatie.

Chantal Steuten werkt bij JEEN

Meer weten?

Chantal Steuten | chantal@jeen.nl | 0610602497

Waar dieren leven, gaan dieren dood. Soms gepland - bij de slacht- en soms ongepland - bij ruimingen en als dieren niet meer levensvatbaar zijn. Anoxia vindt dat de bestaande methodes beter kunnen, beter moeten. Want elk dier verdient een waardig levenseinde, stelt Anoxia op zijn nieuwe website.

JEEN - <?php echo $node->title;?>
“JEEN heeft voor ons een lastig thema - euthanasie - teruggebracht tot eenvoudige communicatie”
Wout van der Poel

Slimme eenvoud

De methode die Anoxia ontwikkelt, werkt op basis van schuim dat op de boerderij of in het slachthuis wordt geproduceerd met behulp van lucht en water. Het schuim is zuurstofloos (an-oxia), waardoor de dieren snel (binnen 5-7 seconden) en pijnloos overlijden. Zonder doodsstrijd, zonder stress. De Anoxia methode draagt bij aan een beter dierenwelzijn, betere werkomstandigheden voor medewerkers en maatschappelijk draagvlak voor de veehouderij.

Inhoudelijk correct en creatief

De introductie van de innovatieve technologie van Anoxia vereist doeltreffende communicatie. JEEN organiseerde inspirerende en creatieve sessies met de medewerkers van Anoxia om te komen tot het verhaal van Anoxia. Dit leidde tot het ‘waarom’ van Anoxia: een waardig einde voor ieder dier. Het is een sterke pay-off die inzicht geeft in waar Anoxia voor staat. Tevens combineerde JEEN zijn expertise in communicatie en kennis van de agribusiness voor de ontwikkeling van inhoudelijk correcte en creatieve communicatiemiddelen, zoals een eigentijdse website en animatie. Deze middelen leggen de basis om de doelgroepen, naast veehouders ook dierenartsen, NGO’s en overheden, te inspireren met het verhaal van Anoxia.

Opdrachtgever Wout van der Poel, directeur commerce & finance bij Anoxia: “JEEN verstaat het vakgebied van communicatie goed en heeft kennis van de agrarische sector. Dat is een belangrijke voorwaarde om te kunnen samenwerken. Daarnaast hebben ze voor ons een lastig thema (euthanasie) teruggebracht tot eenvoudige communicatie. Bovenal is het prettig samenwerken met het team van JEEN.”

Meer weten over de Anoxia methode? Bekijk de animatie op de site van Anoxia.

 
Afstudeeronderzoek bij JEEN

In de huidige maatschappij, waarin burgers dierenwelzijn steeds belangrijker vinden en consumenten steeds kritischer zijn, komt het geregeld voor dat een organisatie campagne voert tegen de gang van zaken in de intensieve veehouderij. 'Biggensterfte' is nu het voorbeeld, vorig jaar was het de plofkip en wat is het volgende? Het agenderen van deze ‘issues’ door een NGO heeft tot gevolg dat het maatschappelijk draagvlak van een sector, in dit geval de varkenshouderij, steeds meer afbrokkelt." data-share-imageurl="">

Agri & food zijn onmisbaar voor ons leven.
Wereldwijd in bedrijf, elke dag op ons bord.
Dat verdient een goed verhaal.

Meer weten? Bel ons op 026 3241 120 en vraag naar Gijs Gjaltema (gijs@jeen.nl) of Jeen Akkerman (jeen@jeen.nl).