Infanteriestraat 120
6822 NJ Arnhem
T 026 324 11 20
info@jeen.nl
Een inspirerende reis over datagestuurd transitiemanagement

Een inspirerende reis over datagestuurd transitiemanagement

Bij melkvee is de transitiefase, de cruciale periode rondom het afkalven, heel belangrijk. Melkveehouders die deze periode veel aandacht geven in hun management, halen het beste resultaat. Elanco Animal Health heeft een interessante propositie hiervoor en wil graag in gesprek komen met melkveehouders. JEEN ontwikkelde hiervoor de Melkbus on Tour.

Sanne van Zanen werkt bij JEEN

Meer weten?

Sanne van Zanen | sanne@jeen.nl | 0611354712

De Melkbus on Tour was een unieke dag waarop melkveehouders kennis opdoen, terwijl ze collega’s en leveranciers op een bijzondere wijze ontmoeten in een prettige, informele sfeer. JEEN ontwikkelde dit concept voor Elanco en betrok ook twee experts op gebied van management en data-analyse, DeLaval en UNIFORM-Agri. Daarmee kreeg de Melkbus on Tour een gevarieerd programma met impact.

JEEN - <?php echo $node->title;?>
“Het Melkbus on Tour-concept dat JEEN ontwikkelde, werkte perfect voor ons. Een mooie actie die ons diverse kwalitatieve leads opleverde. En ook nog eens tot in de puntjes georganiseerd.”
Jenny Geelen, Marketingmanager Elanco Ruminants

Goede balans tussen theorie en praktijk

Het programma bood een afwisseling van theorie en bedrijfsbezoeken. Na een succesvolle werving en organisatie door JEEN, stapten de drie partners met 40 professionele melkveehouders in de bus. Gedurende de dag toerde de Melkbus langs twee melkveebedrijven met respectievelijk 200 en 540 koeien. Onderweg en op de locaties verzorgden de partners praktijkgerichte presentaties, afgestemd op de uitdagingen van de groep melkveehouders. De uitsmijter werd verzorgd door een van oorsprong Nederlandse melkveehouder, die meer dan 1.400 koeien melkt in de Verenigde Staten.

Een dag samen op stap gaf de partners en de boeren volop tijd om met elkaar in gesprek te gaan, kennis te delen en een band op te bouwen. De tour vol kennis en inspiratie werd afgesloten met een borrel, waarbij nog lang werd nagepraat over het thema.

Jenny Geelen, Marketingmanager Elanco Ruminants "Het Melkbus on Tour-concept dat JEEN ontwikkelde, werkte perfect voor ons. Melkveehouders die meededen, bleken zeer geïnteresseerd te zijn in onze kennis en preventieve producten voor een goed transitiemanagement. Een preventieve aanpak zorgt voor minder transitieziektes en dus gezondere melkkoeien aan het begin van de lactatie. Een mooie actie die ons diverse kwalitatieve leads opleverde. En ook nog eens tot in de puntjes georganiseerd."

 
Afstudeeronderzoek bij JEEN

In de huidige maatschappij, waarin burgers dierenwelzijn steeds belangrijker vinden en consumenten steeds kritischer zijn, komt het geregeld voor dat een organisatie campagne voert tegen de gang van zaken in de intensieve veehouderij. 'Biggensterfte' is nu het voorbeeld, vorig jaar was het de plofkip en wat is het volgende? Het agenderen van deze ‘issues’ door een NGO heeft tot gevolg dat het maatschappelijk draagvlak van een sector, in dit geval de varkenshouderij, steeds meer afbrokkelt." data-share-imageurl="">

Agri & food zijn onmisbaar voor ons leven.
Wereldwijd in bedrijf, elke dag op ons bord.
Dat verdient een goed verhaal.

Meer weten? Bel ons op 026 3241 120 en vraag naar Gijs Gjaltema (gijs@jeen.nl) of Jeen Akkerman (jeen@jeen.nl).