Infanteriestraat 120
6822 NJ Arnhem
T 026 324 11 20
info@jeen.nl
Beter voeren, ruimte om te boeren

Beter voeren, ruimte om te boeren

Agrifirm Feed introduceerde  een nieuw assortiment voeders voor melkvee. Dat maakt het mogelijk om meer koeien te houden binnen de grenzen van de fosfaatrechten. Agrifirm Feed informeerde melkveehouders met de brochure “Beter voeren, ruimte om te boeren”

Jeen Akkerman werkt bij JEEN

Meer weten?

Jeen Akkerman | jeen@jeen.nl | 0651425640

JEEN ontwikkelde de brochure, die Agrifirm Feed met een mailing verspreidde onder zijn klanten. De brochure geeft in tekst en beeld helder uitleg over het nieuwe assortiment en over het kiezen van het juiste voer. Zo maken we het melkveehouders gemakkelijker om hun koeien optimaal te voeren. En dat niet alleen. Melkveehouders kunnen door bewust te kiezen voor een bepaald type voer eenvoudiger rekening houden met de geldende fosfaat- en stikstofnormen. Door beter te voeren, ontstaat ruimte om te boeren.

Inzicht nodig

Het nieuwe assortiment melkveevoeders is het resultaat van uitgebreid praktijkonderzoek. Het assortiment betreft zowel correctievoeders voor het basisrantsoen als aanvullende productievoeders en speciaalvoeders. Voor elk melkveebedrijf is zo een passend voer beschikbaar met het juiste eiwit- en energiegehalte.

Het samenstellen van het rantsoen is maatwerk en vraagt inzicht in de eigenschappen van voeders. De brochure geeft dit inzicht. Er wordt een overzicht gegeven van de voedingswaarde en de belangrijkste kengetallen van de verschillende voeders. Deze informatie is een handig hulpmiddel om het juiste voer te kiezen. Zo kan een melkveehouder zijn bedrijfsrendement verbeteren en de mineralenefficiëntie optimaliseren.

JEEN - <?php echo $node->title;?>
“In nauwe samenwerking met JEEN hebben we de ingewikkelde informatie gestructureerd zodat een heldere brochure is ontstaan.”
Klaas Deelstra, Agrifirm

Handig hulpmiddel

Samen met de experts van Agrifirm ontwikkelden de mensen van JEEN een pay-off, een stappenplan voor het kiezen van het optimale voer en een infographic:

  • De pay-off ‘Beter voeren, ruimte om te boeren’ maakt duidelijk wat de meerwaarde van het nieuwe assortiment is voor de melkveehouder.

  • Het stappenplan wijst de melkveehouder in drie stappen de weg in de voertabellen.

  • De infographic maakt duidelijk welk voer past bij welk type rantsoen (grasrijk of maisrijk, langzaam of snel).

Zo ontstond een brochure waarmee melkveehouders in overleg met hun adviseur goed onderbouwd het ruwvoer voor hun koeien kunnen aanvullen.

Klaas Deelstra, product manager Agrifirm Feed: “De brochure is heel positief ontvangen door melkveehouders en door onze adviseurs. In nauwe samenwerking met JEEN hebben we de ingewikkelde informatie gestructureerd zodat een heldere brochure is ontstaan. Het was plezierig samenwerken met de mensen van JEEN. We hebben snel kunnen schakelen en zo is in korte tijd een mooi resultaat gerealiseerd.”

 

Afstudeeronderzoek bij JEEN

In de huidige maatschappij, waarin burgers dierenwelzijn steeds belangrijker vinden en consumenten steeds kritischer zijn, komt het geregeld voor dat een organisatie campagne voert tegen de gang van zaken in de intensieve veehouderij. 'Biggensterfte' is nu het voorbeeld, vorig jaar was het de plofkip en wat is het volgende? Het agenderen van deze ‘issues’ door een NGO heeft tot gevolg dat het maatschappelijk draagvlak van een sector, in dit geval de varkenshouderij, steeds meer afbrokkelt." data-share-imageurl="">

Agri & food zijn onmisbaar voor ons leven.
Wereldwijd in bedrijf, elke dag op ons bord.
Dat verdient een goed verhaal.

Meer weten? Bel ons op 026 3241 120 en vraag naar Gijs Gjaltema (gijs@jeen.nl) of Jeen Akkerman (jeen@jeen.nl).