
Arnhem AAN, goed bezig!
De gemeente Arnhem wil inwoners en ondernemers aanzetten tot het duurzamer omgaan met energie. Daarvoor ontwikkelde JEEN samen met een consortium van duurzaamheidsexperts, creatieven en marketeers de campagne Arnhem AAN, goed bezig!
Gedragsverandering realiseren is misschien wel de heilige graal van campagnes; hoe zet je mensen aan tot het verduurzamen van hun energieverbruik? Een pittige uitdaging die we als consortium voor de gemeente Arnhem aannamen. We werkten samen met Greenspread, 5+1, Rijn en IJssel Energiecoöperatie en Studio Halfvol.
“Het consortium heeft een sterk campagneconcept ontwikkeld dat op korte termijn kan worden uitgevoerd.”
Arnhem AAN
Arnhem heeft energiedoelen geformuleerd. Om mensen daarin mee te krijgen, maken we “het nieuwe Arnhem” zichtbaar. We laten zien wat Arnhemmers zelf kunnen doen, met concrete voorbeelden die inspireren om mee te doen.
goed bezig!
We zijn positief in onze uitingen en belonen mensen die hun energie op een goede manier verduurzamen. We zetten in de campagne de mensen centraal die goed bezig zijn. We geven ze een compliment waarmee we ze steviger verbinden aan hun duurzame initiatieven. En we bevestigen dat ze op de goede weg zijn.
Inspirerende middelen
Naast het beeldmerk en de pay off besteedden we ook aandacht aan de praktische vertaling. We bedachten inspirerende middelen en een realistische aanpak, gekoppeld aan de seizoenen. Want een concept bedenken is één, maar de stap maken naar de uitvoering is minstens zo belangrijk.
Opdrachtgever Maud Wolf, bestuursadviseur omgevingskwaliteit bij de gemeente Arnhem: "Voor ons is het in het kader van New Energy made in Arnhem erg belangrijk dat we de energiedoelen in 2020 gaan halen. Dat kunnen we alleen als iedereen in Arnhem daaraan bijdraagt. Het consortium heeft een sterk campagneconcept ontwikkeld dat op korte termijn kan worden uitgevoerd. JEEN was daarbij als penvoerder, communicatie expert en sparringpartner van grote toegevoegde waarde.”