Jonge boeren campagne

eternit

Concept. Campagne. Influencers. Social media. Merkbekendheid.

Jongeren bereiken is een uitdaging voor veel merken, en in de agri-sector is dat niet anders. Hoe bereik je een groep die hard werkt, vol passie zit, maar misschien jouw merknaam nog niet op de radar heeft? Je maakt iets dat ze willen hebben. Iets dat opvalt, past bij hun levensstijl, en waar ze mee gezien willen worden.

Eternit, al meer dan een eeuw producent van dakplaten voor onder andere agrarische gebouwen, wil ook bij de boeren van de toekomst op het netvlies staan voor ieder bouwproject. De uitdaging: zichtbaarheid creëren onder jonge boeren in de Benelux.

Zo ontstond het idee voor de ontwikkeling van een unieke lijn kleding en accessoires. Denk aan Zeeman’s spraakmakende modecampagnes of de iconische gele onderbroek van Dries Roelvink, maar dan volledig op maat voor de jonge boer. Het startschot? Een muts die niet alleen warm houdt en een collector’s item is, maar die ook nog eens perfect aansluit bij de merkbelofte van Eternit: we got you covered. 

Influencers Britt Egbers en Naomi van Kempen, actief in de agrarische sector, introduceerden de muts via social media. Op de RMV Hardenberg en RMV Gorinchem 2024 deelden de twee influencers de exclusieve mutsen uit. De allerlaatste muts ging onder de hamer voor het goede doel: Trotse Jonge Boeren. 

Waarom het werkt? Het is een actie die gaat leven, en die je merkwaarden tot leven brengt. Bescherming tegen wind en kou, voor je gebouwen én jezelf: Eternit’s got you covered.

Mockup TikTok 1
Mockup TikTok 2
RMV Gorinchem (1)
Irene_500x500_RGB

Irene
de Pooter

Julia_500x500_RGB

Julia
van den Tweel

Tijmen

Tijmen
Lindemulder

Bekijk meer cases